Pretraga

heading picture 1

Poslednje izložbe

Arhiva

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

Promocija monografije SVET PO ILIJI

04.06 - 04.06.2010


U Narodnom muzeju Zrenjanin u petak, 4. juna 2010. godine, u 19h u ambijentu izložbe slika Ilije Bosilja bice predstavljena monografija "Svet po Iliji" u izdanju Fonda Ilija & Mangelos i Tribine – Instituta za normalnost i kulturu promene. Na promociji ce govoriti mr Ivana Bašicevic, predsednica Fonda i urednica knjige, Nebojša Milenkovic, kustos Muzeja savremene umetnosti Vojvodine, jedan od autora monografije i Olivera Skoko, kustoskinja Narodnog muzeja Zrenjanin. Ovo luksuzno, dvojezicno izdanje posveceno je stvaralaštvu Ilije Bašicevica Bosilja o kojem pišu Vladimir Kopicl, Ivana Bašicevic, Nebojša Milenkovic, Džejn Kalir, Rože Kardinal, Ješa Denegri, Miško Šuvakovic, a prvi put je objavljeno i pismo Žana Dibifea. Monografija sadrži i veliki broj reprodukcija u boji, medu kojima i onih slika koje se nalaze van naše zemlje.

Promocija monografije se organizuje u okviru izložbe "Zamišljaji Ilije Bosilja" koja u Narodnom muzeju Zrenjanin traje do 15. juna.

Iz monografije:

Izuzetan kreativan opus Ilije (Bašicevica) Bosilja jedna je od onih vrednosti naše i svetske likovne umetnosti koja od 1957, kada je poceo da slika u 62.godini života, sve upadljivije osvaja pažnju kako strucne kritike, tako i galerista, kolekcionara, drugih umetnika i tzv. obicnih ljubitelja umetnosti. Recju – svih za koje je umetnost nešto više od puke cinjenice.

Vladimir Kopicl

Poput ekspresionista, Ilija putem svojih slika projektuje svest u spoljni svet. Predocava nam šta misli, a ne oslikava, postojeci svet koji ga okružuje. Dok iznosi ideju i projektuje svoju svest, Ilija se služi simbolima, koje lakše razumemo uz pomoc naslova slika. Ali i dalje, ostaje mnogo toga nedokucivog.

Ivana Bašicevic

Slikajuci vlastita unutarnja stanja, Ilija je doslovno bio organski vezan za svoju umetnost. Za njega, slikarstvo je postalo praksa kojom se prevladava svet. U tom prevladavanju slikarsko platno javlja se kao licni prostor – intimna kartografija u koju Bosilj nesputano i neoptereceno, bez sentimentalnosti ili patetike, upisuje nade, strahove, razocarenja, fantazije, snovidenja...

Nebojša Milenkovic